שם הכותר: David Cassuto, Due Mondi (דוד קאסוטו, שני עולמות)

עורך: יאיר ורון

הוצאה: EDIFIR Edizioni Firenze) Italy, August 2017)

כריכה רכה: 296 עמ׳, 22×22 cm

שפה: איטלקית

978-8879708647 ISBN

המונוגרפיה דוד קאסוטו. שני עולמות מוקדשת ליצירתו האדריכלית ולמחקרו של האדריכל הישראלי, יליד העיר פירנצה, פרופ׳ אדר׳ דוד קאסוטו. הספר בעריכתו של אדר׳ יאיר ורון ראה אור בשפה האיטלקית בהוצאת הספרים היוקרתית Edifir Edizioni Firenze  בשנת 2017  והוצג מאז במספר אירועים ותערוכות באיטליה ובארץ.

כותרת הספר  שני עולמות רומזת על ריבוי הצדדים ביצירתו ואישיותו של קאסוטו. אלה יכולים להתפרש כקשר המתמשך והמשפיע בין פירנצה, עיר הולדתו, וירושלים, העיר אליה עלה כילד בתקופת מלחמת העולם השנייה לאחר שאיבד את הוריו ושבה פעל כל חייו; פעילותו המגוונת במשך כיובל שנים כאדריכל יוצר וכחוקר אדריכלות ואומנות יהודית בעולם;  וגם כנושא תפקידים ציבוריים (סגן ראש עיריית ירושלים) וכמורה לאדריכלות ותרבות יהודית (מנהל בית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל).

הספר חושף לקורא את דמותו המרתקת של קאסוטו בעל הביוגרפיה יוצאת הדופן ואת מפעל היצירה המקורית והמשמעותית שזיכתה אותו להכרה מקומית ובינלאומית. בספר מוצג מבחר פרויקטים אדריכליים בארבע קטגוריות: בתי כנסת, מבני ציבור, דיור וגשרים. בנוסף, פרק המוקדש למחקר ובו שלושה מאמרים שנכתבו על ידי קאסוטו וכן ראיון אישי שערך יאיר ורון עם קאסוטו, שני טקסטים מאת אדריכלים איטלקים בעלי שם המגיבים למכלול העבודה המוצג,  וכן פרק נרחב המוקדש לביוגרפיה האישית והמקצועית.

הספר דוד קאסוטו. שני עולמות הינו בעל ערך גבוה עבור חוקרים וסטודנטים כמו גם עבור הציבור הרחב. במיוחד הוא רלוונטי לחקר עיצוב בית כנסת לאורך הדורות, סוגיות בעיצוב עכשווי של בתי תפילה, פרקים בתולדות האדריכלות בישראל, וסיפורן של קהילות היהודיות וחיי היהודים באיטליה מאז המאה ה -16.

את הספר ניתן לרכוש במוזיאון יהדות איטליה ע״ש ש.א. נכון (רח׳ הלל 25, ירושלים) או ישירות אצל אדר׳ דוד קאסוטו.

לפרטים נוספים אודות הספר והזמנה להצגתו ניתן לפנות לאדר׳ יאיר ורון.  yairva@ariel.ac.il